
Kolik zaplatili za výrobu loga některé světové společnosti? Budete překvapeni!
Jistě znáte společnosti jako Microsoft, Coca Cola, Pepsi, Twitter, Google, Nike, a spoustu jiných. Znáte je také především díky jejím logům. Nicméně, kolik stála výroba některých log světových společností? Jejich cena se výrazně liší. Budete překvapeni jak moc!
1) Pepsi; cena: $1.000.000
Nové logo Pepsi navrhl Arnell Group v roce 2008.
2) Accenture; cena: $100.000.000
Nové logo společnosti Accenture navrhla Landor Associates v roce 2000.
3) Australia and New Zealand Banking group; cena: $15.000.000
New Zealand Banking Group logo bylo přepracováno v roce 2009.
4) BBC; cena: $1.800.000
Logo BBC bylo přepracováno v roce 1997.
5) British Petrol; cena: $211.000.000
Logo British Petrol bylo přepracováno v roce 2008.
6) Enron; cena: $33.000
Logo Enron bylo navrženo slavným grafikem Paulem Randem v roce 1990.
7) Glasgow 2014 Games; cena: $95.000
Logo Glasgow 2014 Games navrhla agentura Marque. Tato cena zahrnuje pouze design loga.
8) Google; cena: $0
Původní logo Googlu byl navrženo v roce 1998 Sergeyem Brinem, jedním ze zakladatelů společnosti Google. Později bylo vyladěno několikrát, ale původní koncept zůstal neporušený.
9) Coca Cola; cena: $0
Slavné logo Coca-Coly bylo vytvořeno účetním Johnem Pembertonem a Frankem Mason Robinsonem v roce 1885.
10) Olympijské hry 2012 v Londýně; cena: $625.000
Logo Olympijských her 2012 bylo navrženo Wolffem Ollinsem v roce 2007
11) město Melbourne; cena: $625.000
Logo města Melbourne navrhla Landor Associates v roce 2009.
12) Next; cena: $100.000
Toto logo navrhl Paul Rand pro firmu Next Steva Jobse v roce 1986.
13) Nike; cena: $35
Logo Nike bylo navrženo Carolyn Davidsonovou v roce 1975. Cena je za kompletní design, který byl později přepracovaný, ale původní koncept, stejně jako v případě Googlu a Coca-Coly zůstal původní. Později Nike daroval designérovi 500 akcií, které mají nyní hodnotu více než 600.000 dolarů.
14) Twitter; cena: $15
Logo Twitteru navrhl Simon Oxley v roce 2009.