Boomba - bulvární magazín: novinky, zajímavosti, zábava, celebrity

jtgtfbxv1j.jpg
zdroj: FOTO: Film Šmejdi, 11. 07. 2014

Dávejte pozor! Šmejdi opět útočí s novou fintou na lidi!

A je to tady zase - Šmejdi útočí! Mají však jednu nevýhodu. Díky novinářce a autorce úspěšného dokumentu Šmejdi Sylvie Domákové, je umíme pojmenovat, rozeznat jejich „obchodní“ nebo-li podvodné praktiky, které praktikují především na našich babičkách a dědečcích a hlavně – média si je všímají mnohem více! Proč? Protože i takovému bulváru, jako je Boomba.cz záleží na lidech!

 

Šmejdi si našli další skulinky v zákonech a opět útočí. Tentokrát organizátoři předváděcích akcí v Česku lákají lidi na fiktivní vysoké výhry. Z nich chtějí ale předem zaplatit darovací daň! Ta je ale několikanásobně vyšší než hodnota výrobku, který si zákazník odnese domů, uvedl portál novinky.cz. 

 

"Říkali tomu zlatá výhra v hodnotě zboží 135.000,- Kč, přičemž ale dotyčný musí okamžitě zaplatit darovací daň," popsal Českému rozhlasu svou zkušenost 87-letý Vladimír z východních Čech. 

Leták, který našel ve schránce (jak jinak, že?), ho nalákal na ochutnávku uzenin v nedalekém hotelu. Proč by si člověk nemohl udělat procházku a zároveň ochutnat něco dobrého? Jenže místo ochutnávky jej na místě čekalo velké překvapení! Údajně vyhrál kuchyňské nádobí za více než 100.000,- Kč.

 

Vše mělo jediný háček - Musel souhlasit s okamžitým zaplacením darovací daně! "Daň byla vypočtena na 50.000,- Kč. Vše proběhlo rychle," řekl rozhlasu podvedený.

 

Pod nátlakem organizátorů nakonec souhlasil. Vzhledem k tomu, že u sebe neměl tak velkou sumu (koneckonců, kdo nosí 50.000,- běžně po kapsách?), ho podvodníci odvezli do nejbližšího bankomatu. Peníze od něj chtěli v hotovosti. Fakturu ani žádný jiný doklad o zaplacení muž nedostal. Až doma zjistil, že si přivezl zboží za pár tisíc korun.

 

Podle mluvčí České obchodní inspekce (ČOI) Miloslavy FLÉGLOVÁ je finta s povinností zaplatit darovací daň v taktice šmejdu zcela nová. Firma, která podle účastníků akce všechno organizovala - New Trendy Products, je ale ČOI dobře známá.

 

V letošním roce uskutečnila inspekce zatím skoro 400 kontrol předváděcích akcí. Ve více než 50% z nich inspektoři zjistili porušení předpisů a rozdali pokuty za desítky milionů Kč. Šmejdi se kontrolám snaží vyhýbat tak, že nahlásí předváděcí akci, kterou pak zruší, a na jiném místě konají akci neohlášenou.


Máte i vy špatnou zkušenost se Šmejdy? Napište nám svůj příběh na redakce@boomba.cz

Autor: Redakce
Komentáře: